FOTONA DENTAL LASERBEHANDLING

Den nye laserteknikken revolusjonerer dagens tannhelse og innebærer kun fordeler for deg som pasient. Laseren som vi bruker har to lasere i et system. Én for behandling av hardvev og én for bløtvev. Hardvevslaseren fungerer ved at litt vann sprøytes på tannen og da laserlyset reagerer med vannet ”borer” man ned i substansen. Forskjellen fra boret er at laseren hverken gir vibrasjon eller merkbar varmeutvikling i tannen som behandles. Bløtvevslaseren reagerer med pigmentet som finns i all bløtvev og denne type av laser gir en fantastisk bakteriedrepende effekt. Den brukes også kirurgisk når tannlegen ønsker å fjerne sykt vev.

Vi vet når laser er best for deg!

Behandling med LASER kan være aktuell når du har:

• Hull i tenner som må repareres.
  • Fyllinger som må fjernes.
  • Laserbleking.
  • Betennelse i rotkanalen.
  • Følsomme tannhalser.
  • Tannkjøttsykdommer.
  • Tungebånd eller leppebånd som må korrigeres kirurgisk.
  • Ubehag fra implantat.
  • Angst ved tanken på bor eller sprøyte.
  • Og mye mer.

Blek dine tenner med Fotona Dental Laser.

Laser er veldig fordelaktig å bruke for å bleke tenner. Lyset som laseren avgir er høyt nok for å ”eksitere” peroxide molekylene som finnes i gelen som smøres på tennene uten å skade omkringliggende bløtvev. Hele behandlingen tar kun 30 minutter og du får hvite tenner etter et eneste besøk. Behandlingen er smertefri og behandlingsresultatene er langtidsvirkende. Gi deg selv bedre selvfølelse med hvite vakre tenner!

Fordeler med Fotona Dental Laser:

• Rask og minimalinvasiv behandling.
  • Vakkert, naturlig resultat etter kun en behandling.
  • Sikker og effektiv.
  • Smertefritt.
  • Umiddelbart og langtidsvirkende resultat.
  • En ”boost” for selvfølelsen.

Mer enn 40 % av befolkingen har problemer med følsomme tannhalser. Med  får du umiddelbar lindring og problemet kommer sjelden tilbake.

Tannkjøttsykdommer får de fleste engang i livet. Bløtvevslaseren er meget effektiv til å drepe bakterier og lyset stimulerer tilvekst av nytt friskt vev.

Hva sier eksperter og media?

Norske og internasjonale eksperter er enige: "Behandling med laser er trygt og sikkert og et fantastisk suplement til tradisjonell behandling. Laserbehandling oppleves av mange som mindre smertefullt enn tradisjonell rensing” (Den Norske Tannlegeforenings Tidene – 2009). De seneste årene har det vært mange reportasje om dental laser i aviser og på TV.

Fotona Dental Laser for hardvev og bløtvev.

Tannklinikk i Sentrum AS bruker dental laser fra Fotona, et av verdens største laser-selskap. Fotona har produsert laser siden 1964 og er internasjonalt anerkjent for innovasjon og utvikling. Det finns totalt over 130 tannleger i Skandinavia som bruker Fotona. Tannklinikk i Sentrum er først i Oslo sentrum med den seneste modellen!

Vi har valgt å samarbeide med Scanex Medical Systems AS som har representert Fotona Dental Laser i Skandinavia i 10 år. Vil du vite mer om Fotona Dental Laser kan du besøke deres hjemmeside ved å klikke på logoen til Scanex.